Zaznacz stronę

Godziny Pracy Poradni Specjalistycznych

UWAGA! Do Poradni Specjalistycznych przy ul. M.C. Skłodowskiej i w budynku nr 2 przy ul. Kościuszki, pacjenci będą rejestrowani na indywidualne wizyty do lekarzy na dokładnie wyznaczoną godzinę. Istnieje także w dalszym ciągu możliwość korzystania z teleporad.

Nowe zasady korzystania z porad lekarskich

Kiedy można skorzystać z wizyty stacjonarnej, a kiedy z teleporady?

Pamiętaj! Lekarz pierwszego kontaktu nie może, poza kilkoma sytuacjami, narzucić pacjentowi wizyty w formie teleporady. To pacjent wybiera, jaką formę wizyty preferuje. 

KIEDY BEZPOŚREDNIA WIZYTA

Twój Lekarz nie może odmówić Ci bezpośredniej wizyty, gdy:

  1. Nie wyrażasz zgody na teleporadę – Ty lub Twój opiekun ustawowy.
  2. Cierpisz na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy.
  3. Istnieje podejrzenie choroby nowotworowej.
  4. Twoje dziecko nie ma jeszcze 6 lat.
  5. Masz pierwszą wizytę u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, których wskazałeś w deklaracji wyboru.
Jeśli Lekarz odmawia przyjęcia Cię bezpośrednio w placówce – zadzwoń na numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590 i zgłoś tę oraz inne nieprawidłowości.
KIEDY TELEPORADA

Korzystasz z teleporady, gdy:

  1. Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
  2. Potrzebujesz recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
  3. Potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
  4. Potrzebujesz zaświadczenia o stanie zdrowia.
  5. Twoje dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.

CO UZYSKASZ PRZEZ TELEPORADE U SWOJEGO LEKARZA

  • zalecenia
  • e-zwolnienie
  • e-skierowanie
  • zlecenie na test na koronawirusa
  • e-receptę
  • sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał).
JAKIE OBOWIAZKI INFORMACYJNE MA PLACÓWKA LECZNICZA

Placówka lecznicza podstawowej opieki zdrowotnej ma obowiązek informować o warunkach udzielania teleporad. Musi to robić:

  • w miejscu leczenia
  • na stronie internetowej
  • telefonicznie na Twoją prośbę.

Informacja powinna zawierać następujące dane:

  • listę świadczeń, które są udzielane wyłącznie w formie bezpośredniej wizyty
  • system, przez który lekarze udzielają teleporad
  • sposób ustalenia terminu teleporady
  • sposób nawiązania kontaktu przez placówkę POZ z pacjentem w celu udzielenia teleporady oraz sposób jej udzielenia
  • sposób postępowania, gdy teleporada jest anulowana, bo pacjent nie jest dostępny w ustalonym terminie (placówka musi podjąć co najmniej 3 próby kontaktu z pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut)
  • możliwość skorzystania ze stacjonarnej wizyty, gdy jest ona niezbędna
  • instrukcje o:
    • sposobie realizacji e-recepty
    • sposobie realizacji e-skierowania
    • sposobie realizacji e-zlecenia na wyroby medyczne
    • sposobie realizacji zlecenia badań dodatkowych, w szczególności laboratoryjnych lub obrazowych
    • możliwości założenia przez pacjenta Internetowego Konta Pacjenta.
TERMIN REALIZOWANIA TELEPORADY

Teleporada jest udzielana w jednym z dwóch terminów:

  • nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu zgłoszenia się pacjenta do placówki – za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności lub osobiście
  • w późniejszym terminie, jeśli ustalimy go w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.
JAK PRZEBIEGA TELEPORADA
  1. Przed udzieleniem teleporady potwierdzenie tożsamość pacjenta. Lekarz robi to na podstawie przekazanych przez pacjenta danych lub danych wskazanych w dokumentacji medycznej czy deklaracji wyboru, okazanych przy wideoporadzie (np. dowód osobisty) albo wskazanych w Internetowym Koncie Pacjenta.
  2. Przeprowadzenie wywiadu z pacjentem oraz analiza jego dokumentacji medycznej.
  3. Udzielenie świadczenia zdrowotnego, czyli ustalenie jednostki chorobowej, oraz zlecenie właściwego postępowania medycznego.
  4. Ocena, czy teleporada jest wystarczająca, by rozwiązać problem zdrowotny pacjenta.
  5. Poinformowanie pacjenta o konieczności stacjonarnej wizyty, jeżeli problem zdrowotny uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady.
GDZIE DO LEKARZA

Jeśli Twoja przychodnia została zamknięta, skorzystaj z innej. Na stronach internetowych oddziałów wojewódzkich NFZ znajdziesz aktualne:

  • listy poradni POZ, które udzielają teleporad
  • wykazy otwartych poradni specjalistycznych, gabinetów ginekologicznych i stomatologicznych.

Wykaz poradni gdzie można znaleźć pomoc w poniższym linku:

https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-oddzialow/gdzie-sie-leczyc-w-czasie-epidemii-koronawirusa

 

NUMERY TELEFONICZNE REJESTRACJI ZESPOŁU PORADNI SPECJALISTYCZNYCH w SPZZOZ w NOWEJ DĘBIE:

15 846 26 51 wew. 161 oraz wew. 228

GODZINY PRACY PORADNI SPECJALISTYCZNYCH od 01.07.2021

PoradniaPoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątekSobota
Gastroenterologiczna12.00-14.3012.00-16.0012.00-14.30
Diabetologiczna10.00-14.0012.00-16.0008.00-13.00
Dermatologiczna15.00-19.0008.00-14.0009.00-13.00
Kardiologiczna (w co 2 i 4 piątek)08.00-13.00
Neurologiczna07.00-11.00

14.00-19.00

08.00-12.0015.35-19.35
Gruźlicy i Chorób Płuc08.00-09.0009.30-10.30

14.45-19.45

08.30-12.3012.00-17.00
Neonatologiczna10.00-14.3510.30-14.3510.30-14.35
Reumatologiczna15.00-19.0007.00-11.00
Ginekologiczno-PołożniczaNowa Dęba10.00-17.0012.00-14.3012.30-14.3511.00-14.3012.30-18.00
Chirurgii Ogólnej12.00-14.3009.30-10.30

12.00-14.30

08.00-10.50

15.00-19.00

11.00-13.00

15.30-19.30

Urologiczna16.00-20.0016.00-20.00 15.00-19.00
Urazowo-Ortopedyczna08.00-12.0008.00-13.0015.30-19.3007.00-12.00
Medycyny Pracy  (w drugi i czwarty piątek miesiąca)13.00-15.00

15.00-17.00

14.00-16.00
Rehabilitacyjna14.35-17.0510.45-14.4512.35-15.35
Zespół Leczenia Środowiskowego07.00-15.3007.00-16.3007.00-15.30
Poradnia Zdrowia Psychicznego dla Dzieci07.00-15.307.00-9.00

7.30-15.30

7.00-12.00

12.00-13.00

7.30-13.30

14.30-19.15

8.00-15.00
Poradnia Zdrowia Psychicznego13.00-18.3007.00-18.3009.00-18.3008.00-18.0009.00-16.30
Poradnia Leczenia Uzależnień12.00-13.0009.35-14.35

18.30-19.30

15.00-20.00
Poradnia Domowego Leczenia Tlenem12.30-13.3012.30-13.3009.00-10.00

 

Zespół Poradni Specjalistycznych tworzą niżej wymienione poradnie specjalistyczne oraz gabinety rehabilitacji ambulatoryjnej:

  • Poradnia Ginekologiczno-Położnicza, tel.  15-846-26-51 wew. 170
  • Poradnia Chirurgii Ogólnej, tel. 15-846-26-51 wew. 161, 228
  • Poradnia Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej, tel. 15-846-26-51 wew. 161, 228
  • Poradnia Reumatologiczna, tel. 15-846-26-51 wew. 161, 228
  • Poradnia Urologiczna, tel.15-846-26-51 wew. 161, 228
  • Poradnia Diabetologiczna, tel. 15-846-26-51 wew. 161, 228
  • Poradnia Gruźlicy i Chorób Płuc, tel. 15-846-26-51 wew. 161, 228
  • Poradnia Gastroenterologiczna, tel. 15-846-26-51 wew. 161, 228
  • Poradnia Medycyny Pracy, tel. 15-846-26-51 wew. 199
  • Poradnia Neonatologiczna, tel. 15-846-26-51 wew. 111
  • Poradnia Neurologiczna, tel. 15-846-26-51 wew. 161, 228
  • Poradnia Gruźlicy i Chorób Płuc dla Dzieci, tel. 15-846-26-51 wew. 125
  • Poradnia Leczenia Uzależnień, tel. 15-846-26-51 wew. 148
  • Poradnia Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży, tel. 15 846 05 15

Pielęgniarka Koordynująca Poradni Specjalistycznych: mgr Urszula Bereska,  tel. 15-846-26-51 wew. 199

 

Poradnie Centrum Zdrowia Psychicznego:

  • Poradnia Zdrowia Psychicznego, tel. 15-846-26-51 wew. 148
  • Poradnia Psychologiczna, tel. 15-846-26-51 wew. 148
  • Zespół Leczenia Środowiskowego , tel. 15-846-26-51 wew. 178

 

Inne:

  • Poradnia Domowego Leczenia Tlenem, tel. 15-846-26-51 wew. 161, 228
  • Dział Fizjoterapii z gabinetami fizykoterapii, kinezyterapii, wodolecznictwa, masażu suchego,  tel. 15 846-20-92